05 juni 2012

23:36

 Så var det jag och katten som myser upp oss i soffan framför slutet av 'Sagan Om Ringen' (orka inte se färdigt hela en annan kväll häromdan..).

 Nyduschad och trött i foten efter en heleftermiddag i Southport och Crosby. I regn och rusk har vi strosat runt. Sraptserat..

 Southport är säkert en jättevacker bebyggelse med hela havssidan man kan vandra längs, alla söta godisbutiker och med en stor karusell mitt i allt - om det hade vart fint och soligt väder.

 Vi var ett glatt gäng iallafall, och även om timman blev sen så är jag glad att vi kom iväg. Var ett enda stort frågetecken imorse, eller, under eftermiddagen, för när det väl bestämdes att vi skulle iväg så hade klockan tickat hela 16 timmar in på dygnet. Klockan var alltså 4 på ef.m..

 I Crosby kan man få skåda 'the Iron Man'. Fast järnmännen ska det vara, plural, för det ska tydligen vara runt 300 av dem. Vet inte varför, men jag kan ana ett visst konstprojekt som säkert ägt rum för en viss tid sedan. Det är alltså en massa mänavbildningar som man placerat ut med jämna mellanrum på en stor stor strand. Värt att nämna är att 'ebb och flod' är väldigt vanligt här runt omkring, så när vattennivån är väldigt nära land kan man bara skymta huvudet på dessa statyer. En mycket märklig syn och personligen tyckte jag hela grejen såg ganska creepy ut.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar