18 maj 2012

18 5 2012

 I've been 'pampered'.. Yep, jag har gått och blivit med blöjmärke.. (fast, nej, inte riktigt. vi tar det från början)..

Här har ni min vecka. Veckan som gått. De senaste 5 dagarna:
-måndag; inget särskilt. Städade väl huset som vanligt. Hundhåret kryper in i alla skrymslen och gör det det svåraste och fullkomligt störigaste att hitta och suga upp i slangen (dammsugaren). Skurade golvet gjorde jag med, om det skulle vara någon som hade den frågan i tanken; 'skurade hon golvet också, eller hur var det med den saken egentligen?'.

-tisdag; huset skiner och idag händer det inte så mycket annat än att sitta och begrunda. Tittade på ett och annat 'Grey's Anatomy'-avsnitt med.

-onsdag; ok, städade väl lite.. Som sagt - hundhår. Sen upp på bena och ut i vårvädret. Tog mig en tur till Oxton och bokade - (trumvirvel) - 'Pamper Package'! (återkommer om innehåll snart).. Psst, hade en inte så trevlig dejt med toaletterna också.. Kvällen, seeena kvällen, spenderades i Liverpool på middag hemma hos Alessandro och Elía. Mycket trevligt, det må jag säga. Hederlig Italiensk cousine - mumma det.

-torsdag; efter att gått med barna till skolan var jag tillbaka i sängen framför 'Svinalängorna', sen baka baka liten kaka, diskmaskinen, tvättmaskinen, hundprommis, Norge-jobb-sök, lunch mellan allt, 'Grey's Anatomy'-avsnitt (Dr. Shepherd, Derek, är MIN!).. En dag innehållande lite allt i allo.

-idag, fredag; i've been 'pampered'. Två timmars ompysslande på beauty salongen i Oxton :D! Manikyr, pedikyr, facial (kunde fått bryna vaxade och formade, men behövdes tydligen ej :P..) samt en tjugo-minutare av ryggmassage. I'm relaxed and happy. Dock lite förkylnings-aningar, lite småfrusen, inget L-pool tonight, men jag är nöjder ändå.


SNART åker jag hem till Suecia!! Längtar så jag tror jag spricker

Fina Doj-Doj och min favoritkatt i världen, Tarzan:



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar