27 februari 2012

så kan det bli

kände att jag så gärna ville ut idag. inte för att det var lika fint väder som det var igår (!). jo, hör och häpna - vi hade vackert väder, även vi här på "öa". idag dock var en annan historia. vått och rått och grått och .. (äh, vad rimmar mer på -ått..). anyhaoo, med detta varma klimat som smygit sig in över Englandsön har fått konsekvensen av ett bombutslag av knoppar och blomster i/på var och varannan kruka/trädgren/gräsplätt.. det är ju för bövelen slutet av februari ! och det började även långt innan slutet av febmånad - i början av febmånad faktiskt..

helgen då? planen löd som sådan:
  • bio med Sonja på fredag kväll, för att..
  • ut i Lpool och fira Layla's födelsedag på lördagen
MEN:
  • äh, bio är tråkigt. lets go to OBT (Oxton Bar and Terrass, men som nu heter Oxton Bar and Kitchen. dock - det kommer alltid vara OBT i mitt och Sonjas hjärtan) istället, se vad som händer där. Prova en ny drink eller nåt. Sagt och gjort. OBT, vidare till "the courtyard", drink och cider.. slutar med hemmafest hos en vän (..) och sover inte hemma. jag och Sonja övernattade på soffan, även om det visade sig att denne hemmafestafixaren ju bor typ 400 meter från min dörr.
  • morgon. öhhhhööhöhöh, inte bakis, men trött. hem, duscha, frukost. sen tog jag mig i kragen och gick ut på promenad. det var ju som sagt fint väder i helgen. hemma igen klockan tre. jag tänker; "bäst att få några timmar i sängen så jag orkar med kvällen som komma skall". ssszznark. vaknar igen av att vovven skäller satan. kollar klockan - va f... klockan e KVART I ÅTTA!! ska med tåget tio i nio, måste gå halv.. ehh, smäll på kinden, sminka, äta, fixa, borsta tanden.. phew.. anländer i Lpool och vi ska som vanligt förfesta hos the Italian boys. Placet kallas "little Italy" nowadays. Men ingen Layla. Lång historia även det, men den här bloggen är ju om mig............................
 alla är i alla fall glada och lyckliga. hela helgen lång. så kan det bli.

knoppar from today's walk:




1 kommentar:

  1. haha aww vad du är söt lovis!! :D jo dä ä skitcoolt! nejmen, litegrann ;)) hoppas allt är bra med dig <3

    SvaraRadera