07 april 2012

7 4 2012

Glad Påsk alla goa och glada, morgonpigga som sjusovare, långa och korta, unga och äldre!
 Så har Jesus dött för oss på korset och han ligger nu och vilar så skönt i sitt lilla, mörka och hårda den. Och vad gör vi idag? Jo, vi äter oss mätta och glada och skrattar och upplever livet tillsammans med nära och kära.
Hade Jesus det på Påskdagen? Nej, jag tror inte det, va.
Bryr jag mig egentligen? Nej, jag tror inte det, va.

 Sonja har inte gått upp än (hon sov ju som sagt över här hos mig då det bara är JAG i huset i helgen). Jag har förberett med påskfrukost (-brunch blir det nog om hon inte går upp snart..) + en "Easter Egg Hunt"! Ett litet samarbete med påskharen himself. Dealen löd; han fixar själva skatten/priset/moroten/GODISET medans jag står för ledtrådarna som ska ta lilla Sonja mot målet. Blir säkert lyckat. Dels för att det säkerligen inte är anat, dels för att jag äger på ledtrådar. Ojoj, here she comes ner för trappen. 

Tjing Tjong :D




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar