19 november 2011

helgens bravader och planer

 Sitter här i soffan med Alison och Annabel och vi ser på nåt inspelat från igår. Varken de (+ Archie och Paul) eller jag var hemma igårkväll. Vi var båda parter bortbjudna på middag, men på olika håll. För min del var det födelsedagsförfest hemma hos Mira. Mira, som fyller år idag, bjöd på pizza, muffin och drickat. Sådär framåt elvasnåret drog vi oss mot nya mål - ersmusparty i Liverpool med countrytema. En stor ridingbull hade de som alla fick prova på. Mitt deltagande på den är för pinsamt att prata om, så vi lämnar det..
 Roligt var det. Märk ordet "var". Kan säga som så att min kväll var aningen kortare än de andras..

 Vaknade upp med en smärre olustig känsla i magen/huvudet/kroppen imorse. Men jag, Lovisa, som står emot allt, stormar och vindar, vatten och eldar, kan ta det. Inga problem. 


 Så efter en överkomlig morgon åkte jag, Alison och Annabel till en "christmas gift & craft fair", som var mer en glesfylld gympahall med allt möjligt upplacerat på små bord, än en mässa med jultema. Jag fann två fina vintagebroscher som jag köpte mig för ett billigt pris. 
 Imorgon är det en stor vintagemässa i Manchester som jag är väldigt sugen på att åka och besöka. Så det kan komma att bli mitt söndagsnöje.
 Ikväll dock är det åter igen partyparty med countrytema (!). Barnens scoutklubb anordnar en "barn-dance", med tombola och matförsäljning, varav intäkterna under kvällen kommer gå till "help the heroes". 


 Ha nu en utomordentligt trevlig fortsatt dag och kväll så hörs vi <3

1 kommentar:

  1. Jasså du "en aning kortare" aj aj aj, låter inte bra. Hoppas lördagskvällen blev fantastisk dock. Hörs snart!! Nu är det sannerligen inte länge kvar innan vi kommer :D

    SvaraRadera