05 november 2011

Mer än planerat

 Drog till vår stam-pub: Oxton Bar and Terrass, utan några större förväntningar av kvällen (igår). Beställde vin, min efterlängtade White Russian och cider - sen var vi i Liverpool och drog nattklubbar hit och dit. Sent blev det, inte sådär jättemycket sömn inatt (eller jo, sov som en stock gjorde jag hela natten, men det blev inte en lång skön sovmorgon. Jag bara vaknar.. Asjobbigt, dessutom när man vill sova och vara utvilad för kommande moment). Och det speciella momentet som tar plats idag är "Bonfire Evening", som alltid firas den femte november i England. Fast ordet "fira" skulle jag inte gärna vilja använda, då själva dagen uppmärksammas på grund av ett terrorattentat mot Parlamentet i London för typ 200 - 300 år sedan. Hmm, det är ju också ett sätt förstås, att ta till vara på en dag då man får skjuta fyrverkerier hela natten.
 Stort kalas/party/fest ska det iallafall bli här hemma på Boundary Road ikväll. En väldans mycket folk kommer (ska bli intressant och kul att träffa mer vänner och bekanta till familjen), och en massa mat ska serveras. Sonja har bakat kanelbullar, kvällen till ära! Och om inte tröttheten tar i alltför hårt ikväll, så kan nog Liverpool få förbereda sig på ett och annat besök från vår sida ikväll igen..

 Min och Sonja's White Russian-drink får pryda denna blogg idag:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar