31 oktober 2011

Happy Halloween

 Så var barnaskriken över. Tystnad sveper in. Omfamnar själen i oktobermörkret..

 Det roligaste är ändå själva utklädnadsritualen. När man ser sig själv i spegeln, omvandlas till någon/-t annan/-t. Själv var jag mycket nöjd med min transformation: Lovisa goes dead Pippi Longstocking.
 Mycket god mat och efterrätt serverades. Dock intogs dessa i ett svep. Hej å hå. Att barn orkar. Allt ska hända i ett. Och när det var dags för trick-or-treat-rundan.. Ojoj, det var sannerligen barnens favorit. Självklart följde jag och Sonja med ut på turen. Fast utan busellergodis-godispåsen.
 Så här framåt kvällen, när sängen väntar (en redig dusch först), kan jag sammanfatta kvällen som sådan: jag trycker jag på gillaknappen!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar