29 oktober 2011

Blackpool

 Igår, fredag, besökte jag och hela familjen Lee-Ellis staden Blackpool. En fin sådan. Heldag dessutom, med start på Pleasure Beach (som är en ganska stor-/gigantisk-/liknande Liseberg-äventyrspark med karuseller och andra åkattraktioner). Ojojoj, roligt är väl rätta ordet. Instickare: en av alla "rides" som man fick köa till var Valhalla. Coolt va?! Genomdränkt var resultatet efter en tur i den.
 Sedan cruza vi runt i stan för att invänta kvällstid och mörker. Kvart över sex började det kvällsliga "Blackpool Illumination". En aslång paradgata (i bil), upplyst av 770,000 kg ljusanordningar. Eller.. a, nåt sånt.. Mycket dekorationer var det iallafall. Fint, men inte wohoo-feeling direkt. Kul att ha sett det iallafall!
 Kort kommer härnere från den dagen. Fick låna en av Paul's tusen kameror (!), typ..


 Barnen har lov denna vecka (har haft lov denna vecka). Pappa Paul kom hem i tisdagskväll efter en sju-veckors-lång jobbsemester på Nya Zeeland: Rugby VM. Jag och Celi och Marion och Sara åkte buss (neeej inte buss!! jag orkar inte buss mer.. men ändå :O) för att besöka staden Manchester över onsdagen och sedan hem igen på torsdagen. Jag älskar Manchester! Vill igen till Manchester! Ok, nu ska vi inte överdriva, men det var fint och nattlivet var på topp. En vanlig onsdag dessutom. 


 Idag ska familjen Lee-Ellis + lilla jag ut och se på country-side:en. Vi åker mot destination Chestshire. 








1 kommentar: