12 oktober 2011

HATA vs. GILLA

 Jag hatar:
Igårkväll innan ögonen slöts för mig och jag sveptes in i sömnens rike hann en tanke kvickt att slå mig - fy fan för allt som händer de stackars djuren i vår värld. Det finns egentligen inte ord för hur mycket jag hatar de som skär fenor av hajar och delfiner - de går en plågsam död till mötes. Allt djurplågeri. Päls-/dunindustrin man hört om och kanske t.o.m sett om på TV:n..
 - Må de människor som står skuld till allt detta förevigt brinna i helvetet..


Så, nu till lite roligare news: Idag står köttbullar på menyn (förhoppningsvis kommer huvudingrediensen från en glad ko). Det är tillägnat Archie, som älskar det. Har jag fått höra iallafall.. Det är jag och han och Annabel som styr kvällen ikväll. Alison jobbar jättesent, så lite roligt ska vi väl kunna hitta på.. 


Jag gillar:
Sommaren kom. Sommaren såg. Sommaren gick. Jag hyllar Svenska sommaren:






2 kommentarer:

  1. Du är så klok!

    kram till dig

    SvaraRadera
  2. Puss på dej, jag hatar dem också.
    Hoppas köttbullarna blev bra :-) Hörs.
    Kram

    SvaraRadera