12 januari 2012

the ghost is back in town..

.. doin' his thing, which is - ENOYING ME!! but it's not a ghost. i dunno what it might be, but it's something.. something.. something.. ehhe, yes, something wierd. like a feeling..

 a, ni som känner mig (endel av er) vet vad jag pratar om. panikångestattacken som kom och hoppade in i min kropp förra hösten och liksom tryckte ner mig. kan inte säga nåt. kan inte röra mig. så, lite läskigt är det iallafall..

 den här gången hände det uppe på mitt rum, här i england. jag tog mig en lur sådär vid tolv-(lunch)-snåret någonting. somnar dåligt. men då har jag förkylningsprocessen jag kan skylla på. Iallafall, jag tyckte mig höra barnen nere på nedervåningen (jag har mina kläder och min hårborste och alla mina andra saker m.m uppe på tredje våningen. det blir en del trappsteg. beach 2012, here I come). IALLAFALL, så jag vaknar till och kollar klockan. "nej, där innbillade jag mig allt. klockan är ju bara kvart i ett. barnen ska hämtas halv 4". försöker somna om, men tycker mig höra paul's fotsteg ute på "the landing". inget dörrhantag hörs vridas ner och ingen dörr öppnas. allt går så fort. plöstsligt sitter där någon nu på min sängkarm och stryker mig över ryggen i stooora cirkulerande rörelser. (ganska skönt ändå, lite schoftisch massage) MEN INTE HELLER - kan varken röra mig eller skrika ut. får såndär panik igen. here we go.. till slut öppnar jag ögonen (vilket jag trott mig ha haft hela tiden, stundvis). måste ha vart en dröm. man kan ju alltid hoppas iallafall..

 på ett sätt lite läskigt. JA. men samtidigt så händer ju inget. har aldrig tyckt mig sett nåt. får aldrig ont. (except, känslan av att inte kunna röra mig mer eller prata..). så, mina slutsatser om den här "strange-man-or-woman-or-thing-power" är nog bara en vilsen själ som vill nå kontakt. inget mer.

PS: JAG TROR INTE PÅ DEN ANDRA SIDAN. DS.



  "Fat-sow", a.k.a Tarzan. min underbara katt som jag saknar mest. (han ser inte fet, ursäkta, stor ut alls på bilderna, men de är från i somras, och jag lovar er gott folk - han är stor nu) <3 älskar dig

2 kommentarer:

  1. Ser nu vilken otrolig skillnad det är på Tarzan, får verkligen sätta in lite bantning där!!! Otäckt med din känsla/dröm ? Tror mest på någon sorts halvvakentillstånd! Puuuuusssss

    SvaraRadera
  2. det tror jag med. det VET jag med att det är..
    ja, bantningsmat blir!

    SvaraRadera