27 januari 2012

Soligt

Nämen oj vad solen skiner idag. Tar tillfället i akt och använder mig av det gamla hederliga ordspråket; efter regn kommer solsken. Och sant är ju det. Inatt när kroppen var som bortblåst i en annan värld, lampan släckt och jag var precis att somna till - så börjar det. Smatter. Smattrttrtttr... Regndroppe efter regndroppe som dansar polka på fönsterrutan. Mysigt värre säger jag. Punkt.

Nu till annat som gjort min dag (än så länge), förutom solsken och nästan, fast ändå inte, molnfri himmel: mitt projekt "beach 2012" arbetas .. (jag vill gärna vilja använda orden "intensivt" och "med stormsteg"). Kan inte riktigt förmå mig att göra det, såhär tre-fyra dagar senare. Men jag känner att något är på gång. Det är blåsigt ute idag. Förändringarnas vindar.. ehhehehe..


 Min fina vän Marili och jag i en Svensk sommaridyll, säg en sisådär, en 43 år sedan.. ;)

1 kommentar: