20 augusti 2011

Loppis

Ute och springer på grusvägarna. Tänker. Funderar. Ordnar tankarna. Vad mycket det finns att lägga energi på. Så massa onödigt i de flesta fall. Jag vet jag tänker på det där "bakom". Vad gör skådespelarna mellan tagningarna? Vad tycker programledarna om sina manus? Är det så att allt är uträknat i detalj, det som visas i TV, för att få oss fånga blicken på reklam och hintar här och där som får oss verka köpsugna? Och så vet jag att jag kan fånga tanken om att det är "dolda" budskap i det mesta runt om oss i vardagen. Jag funderar så mycket. På så mycket onödigt..

Loppisen ja. Den efterlängtade loppisen som jag anordnat för att få det utrensat ur min stora byrå. Det mesta har legat längst ner en längre period nu. Blir bara deprimerad av hur lite jag använder det mesta. Ämtervikingar och en och annan Sunnebo kom och rensade mitt samvete lite iallafall. Dock finns en massa kvar, men det blir utfyllnad hos Röda Korset, eller kanske hos Myrorna. Någon som är sugen?
 Jag kokade kaffe och Mia bjöd på godaste Äppelpajen. Det gjorde du bra Mia! (www.mmarili.blogspot.com)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar