28 september 2011

AA-möte

 Inte för att jag varit på ett. Never ever. Men bildkursen jag valt att spendera mina kommande tio onsdagar framöver på, påminde om de "möten" man sett på TV:n. En noga utvald ensemble (heter det ens så??) av människor med olika utséenden, åldrar, klädval och kroppsdoft (..) - ja, en av dem kunde ha tagit sig en lunchdusch innan han kom dit.
 Så, jag ska ta mig en funderare på om jag verkligen vill vara där. Men jag tror nog jag vill det ändå, för det är målandet och ritandet jag vill göra! Det blir nog bra det dära.. 

 Och söndagen bestod av mat. Mat. As always on a Sunday. Och buffé stod på menyn. En meny som sträckte sig över hela världen faktiskt. Det var Indiskt. Det var Japanskt. Det var Engelskt och Amerikanskt (haha, det rimmar ju..). Det var allt möjligt. Men gott vare, och som efter varje söndagslunch jag fått erfara under min vistelse so far här i England, så lämnar man bordet mätt, belåten och aningen tightare om midjan.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar