17 september 2011

Afternoon tea

Igår var en vild sådan. Medräknat från torsdagkväll. Fast, fredag-under-dagen var mindre häpnadsväckande. Torsdagskväll var det en trevlig afterwork på puben. Träffade Mira, Celi och Sonja. Pratade om veckan, helgen, kommande vecka. (Lite läskigt är det allt att vandra hemåt när klockan närmar sig mörka timmar). Fredagen var som sagt inte så stressig. Skypade med mamma och mormor. Inte samtidigt dock. Läste färdigt Harry Potter boken. Yej, har klarat mig igenom första nu. Hurra till mig. Har redan börjat med andra. Riktigt bra faktiskt. Som de alla säger.. Ok, sen redo för att hämta barnen från skolan och det regnade satan - just när vi skulle åka, jag och Alison, som jobbar hemma på fredagar. Mer ledigt för mig.. Direkt till badhuset för barnens simlektion. En halvtimma senare + tid för ombyte - vidare till New Brighton för LASER DOOM. Vem tror ni blev vinnaren för dagen(!!!)? Hem efter en svettig tjugominutare. Kinamat stod på kvällens meny. Snabbt och enkelt. Homedelivery på det. Sen (åter igen) på springande fot. Denna gång ner till Birkenhead med Sonja för ett biobesök - "Friends With Benefits". En riktigt bra film måste jag säga. Fast även med tanke på huvudinnehållet så är filmen värd en femma. Och som jag nämnde ovan så är det inte den stund jag ser fram emot mest under dagen, när jag ska gå hem längs svagbelysta gator..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar