07 september 2011

Uppladdning - avklarad

Ok, nästan en vecka har passerat mitt liv med utgångspunkt här i England. Ynka 4 hela dagar har jag andats GreatBritain-air. Om 3 timmar har jag avklarat 3 dagar som AuPair till hushåll och söta ungar. OCH - det känns helt ok. Bra. Fantastiskt. Har kommit in i arbetsprocessen av det som ska göras om dagarna. Jag vaknar t.o.m före alarmklockan på mornarna. Engelskan flyter på galant, lite skavanker här och där, men annars så..
 Kan börja tänka på annat. Helgen kommer bli spektakulär med någon sorts båtfestival i Liverpool. Vet inte riktigt vad det innebär, men det ska bli skoj. Har också blivit vän med x antal andra aupairer som bor här i krokarna, och ska naturligtvis börja spendera ledig dödtid med dem. Fylla ut dagarna. Men så här i början tar jag det det lilla lugna. Vill hinna bekanta mig mer exakt med vad som krävs av mig. Så jag inte drar iväg när jag kanske måste fixa annat först. Om jag får lönen av föräldrarna så antar jag att det jag presterat under den här första veckan varit ok. Så kan jag fortsätta. Ganska enkelt isåfall.

 Idag ska jag laga min första middag här i hemmet. Dock ska barnen ska ha deras egen middag före oss "grown-ups", för att Alison blir sen hem idag. (Eller, hon ska på föräldramöte igen tror jag det var). Så, lax och potäter till dem. Vår "grown-up"-middag blir istället senare och med  kyckling. OCH, då satt jag i the livingroom, bläddrade igenom en av alla de tusen matböcker (inte riktigt, men nästan..) och fann det mest perfekta receptet för dagen. Perfekt.

 Det här med bilduppladdningen måste bero på mitt rum som är på överövervåningen. (Ja, det är tre våningar..). Typ, isolerat från omvärlden eller nåt. Värme och internetconnection åtminstone. Det är ett helt ok sovrum, men aningen kallt och som sagt, det går inte att ladda upp mina fantastiskt fina bilder.. Nu sitter jag nere i the livingroom och skriver och skriver och laddar upp och letar efter roliga kurser på internet och.. Är lite hungrig. Nu ska barn hämtas och sedan är det full rulle med matlagning. Hejdå.

 Mitt rum:




1 kommentar:

  1. Vilket fint rum!? Förstår att du trivs som fisken i vattnet, handen i handsken, sleven i grytan, you name it!

    Lots og hugs to you from all of us in Hagfôrs

    SvaraRadera