23 september 2011

Making baking

 Allt känns helt fantastiskt må jag säga er. Jag känner mig.. fylld av.. lycka. Kan bero på flera faktorer som speglat dagen:
  • Jag trivs.
  • Dagen har varit varm och allt är fortfarande grönt och ljust. Just nu skiner solen för fulla muggar, in genom glasdörrarna som vetter ut mot den lilla trädgården från köket, där jag nu sitter.
  • Brödet jag gav mig in på att baka färdigt idag (surdeg, behöver tid..) blev just ett väldigt vackert sådant. Stort, fint, lättbakat och förhoppningsvis gott.
  • Läste färdigt Harry Potter nr två precis, och jag kan inte annat än att än en gång instämma med de som faller för böckerna - DE ÄR FANTASTISKT BRA. De är välkomponerade, genomtänkta, spännande och lättlästa. (Det sistnämnda är en viktig faktor..)
  • Ikväll ska jag Alison och Annabel åka in till Liverpool och strosa runt. Passar på därför att varken Paul (pappan) eller Archie är hemmavid ikväll, vilket de två damerna behöver för att få ha sin "girl's-evening". Jag hänger gärna på. 
 Till sist, fast som redan nämnt - jag trivs. Jag trivs mycket bra med min situation här. Om man ens kan kalla det för "situation". Passar kanske bättre med tillvaro. Jag trivs bra med min tillvaro här i ett främmande land, även fast långt ifrån nära och kära. 
 Nu ska jag platta mitt hår. Mitt hååår. Moahahhaa..
 Bilder på mitt ultrafina bröd:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar