01 september 2011

Sista dagen i Sverige

Dags att packa på allvar. Fixa med presenter och överraskningar inför avfärd.

Känner mig helt tom. Vad är det här?! Borde jag inte få nervösskakningar och svettiga, sömnlösa nätter så här nära inpå? Men icke. Istället känns.. Ingenting. Inombords känns bara vitt. Folk; ni får inte tro jag inte känner (kommer känna) saknad och sorg över att jag lämnar er kvar här i kalla Sverige. Jag får bara inte fram det i känslor. Uttryck. Älskar er allihopa MUCHO!! Och jag grunnade lite en dag/kväll. Varför gråta? Jag dör inte direkt (= kommer försvinna från jordens yta. Sluta andas.). Kommer snart tillbaka. Det är bara ett år. Vad är ett år av hela livet.. Visst, ett händelserikt år för min del, men håll ut kära vänner, I'll be back. Be so sure!

En härlig frukost med egetbakat bröd och kokta ägg med Mami. Last supper. Eller, last breakfast. Imorgon åker vi tidigt som s#tan. Ingen tid för frukost. Det blir matsäck med till flygplatsen. Ikväll blir last supper med mormora och familj. Laaast suuuuuppeeer...



2 kommentarer: