21 september 2011

lille katt, lille katt

 Just nu sitter jag med familjens sjuttonåriga katt Booth-bee in my lap with my lap-top.. höhö.. Skämt åsido.. En trevlig katt när han väl slumrar till. Annars ska han bara jama sönder dagen. -"Mjaaaaaauuuu, mjaaaauuu..". Tanig som satan är han, men han har haft ett välfyllt skafferi och levt ett matinnehållsrikligt liv tidigare i sina dagar. Det har jag fått förklarat för mig, vilket gör att det känns lite bättre iallafall när man tittar på honom. Men han är pigg. Hoppar och skuttar ute på gatorna. Nja, kanske inte riktigt så, men han stånkar och står i. Belönar sig med att få gosa ner sig i någons famn. Min blev det ikväll. Och någon dag ska jag allt se till att han får sig en skvätt vatten på nosen. Ett bad. Kanske att man kan fixa hans andedräkt något. Oborstad käft i sjutton år. Det är inte dåligt det..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar