03 september 2011

Finally

Nu är jag äntligen här. Verkligen här. Och det är fantastiskt. Jag kommer (som det känns nu iallafall) ha en underbar tid här i England. Familjen skojar till det och skrattar och visar mig runt som värsta turistexperterna. Presenterna jag gav till familjen + hunden visade sig vara de rätta. Speciellt hundbenen till hunden (duh..) som fyller hela 2 år just idag. Mitt rum är stort och i min smak. Lite tomt på saker, men det är överkomligt. Kommer nog fyllas på under årets gång.
 Alltså, overkligt är rätta ordet. Igår när jag träffade dem "face to face" så att säga, och vi senare satt på en uteservering och åt lunch var det en känsla som slog mig - overkligt. Här sitter jag och konverserar på englska med min engelska familj som jag ska BO hos en längre tid framöver. Fast inte riktigt bo som gäst, utan som en storasyster till barnen och samtidigt hålla det iordning i huset, kanske gå en och annan shoppingrunda i supermarketet. Här och nu börjar mitt nya liv. (Och vilken start dock - förkylning och huvudet fyllt med nåt så det känns som den klassiska "hink-över-huvudet"-känslan).

PS: Går inte att ladda upp bilder. Dööööööö!!! Menmen, det kommer senare istället. Just lovely. DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar