05 september 2011

Dumma bilduppladdning

Första dagen på jobbet. Helt ok. Mormodern (Celia) och morfadern (Charles) är här på besök och hjälper till då det under första veckan kan vara lite mycket att tänka på. Dels för att mamman (Alison) har allt med föräldramöten etc. att gå på själv då maken börjar med att spendera 7 veckor på Nya Zeeland. Dels för min (Lovisa) skull då jag kommer hit som gröngöling. Så, väldigt behändigt med extra ögon, händer, kokkunskaper, barnavetande..

 Min dag kommer framöver se ut som sådan:
Weaky at 7.30. Upp och hoppa, rise and shine. Prepare some frukost to the kids. De äter typ inte mycket, och killen (Archie) är ganska petig med det som hamnar på hans tallrik. Han vet vad han vill ha dock, så det som ska ligga på tallriken är det han kommer äta. Enkelt med andra ord. Barnen åker/går till skolan, beroende på om förälder finns tillgänglig på morgonen. Har bil alltså.. Då åker de iväg på en 2 minuterstur genom roadsen ner till skolan. Men om det är vandring som gäller, då är det jag som tar dem. Avfärd cirka 8.15 hemmifrån.
 Hem tillbaka är det städ och skrubb-dags. Egentligen inte så avancerat. Dammsuga kan jag hålla med om kan behövas kanske varje dag, då hund finns i huset som FÄLLER. Moppa - nej, inte varje dag. Bädda barnens sängar. Kanske nåt som ska tvättas? Inte varje dag, verkligen inte. A, sen vankar jag av och an.
 Idag gick jag ner till Birkenhead (tar typ 35 minuter att gå till) och mötte upp Sonja. En jättetrevlig Finska som jag lärt känna bara under den korta tiden jag vart här. + lite facebookande innan.. Tänkte doing some shopping av nödvändigheter som inte fick bli med i resväskan pga viktbrist. Blev inte så mycket av det. Gick tillbaka hem.
 Dags att hämta barnen från the school. De slutar 15.30. Hem. Snacktime. Kakor och coctailkorvar är det som lockar mest. Frukt - släng er i väggen. Mami eller papi (Paul) kommer hem mellan 17.00 - 18.00. Middag. MIN DAG ÄR SLUT. Enligt papper (deal). Och då.. A.. Träffa andra aupairer. Chilla här hemma. Cruza. Just be me. Tack och hej.




4 kommentarer:

  1. Kommer att bli hur bra som helst vad det verkar :-) Fina bilder, är det huset du bor i? Pussar !

    SvaraRadera
  2. Awesome ställe ju! :D stort plus att hunden har rätt färg också! ;)

    SvaraRadera
  3. Vadå!!! Rätt färg ???? Nu förstår jag verkligen inte.

    SvaraRadera
  4. Yes, här bor jag. Heltäckningsmatta tar över majoriteten av underlag på golven och det är tre våningar. Jag bor högst upp:). Hunden är ganska olydig, men jag ska nog få honom på andra tankar.. ;)

    SvaraRadera