19 september 2011

Veckan börjar med måndag

 Idag är en ny dag. En ny vecka börjar nu. Och vad händer då kan man undra? Jo, det blir dags för skola igen för barnen, och det blir tidiga mornar för mig. Men, inga problem. Själva vistelsen här och upplevelsen gör att det bara är roligt att få se fram emot vad som komma skall.

 Igår var det fyraårskalas som stundades. Eva, en av döttrarna i Sonjas familj, hade bjudning till nära och kära. Först var det såklart hej och hå i ett lekland kallad "Monkey House". Släpp in vildarna så får de springa av sig bland lekklossar och rutchkanor. (Jag var inte med där, men Alison berättade). Det var alltså lunch/tårta/kaka/kaffe efteråt hemma hos dem på Beresford Road som jag deltog i. Innan tog jag en snabb visit ner till Birkenhead centrum för att inhandla en present eller två till självaste födelsedagsbarnet. Det blev en fin liten en. Jag räknade inte med att försöka finna nånting som skulle sticka ut. Skulle nog inte ha hjälpt ändå. Fick ta och samla mig när jag klev in i TVrummet hemma hos Eva - där låt presenter och presentpapper och presentkort och godis och gud vet allt. Annabel hjälpte glatt till att öppna dem. Eva fick det mesta kan jag säga. Och det mesta var i rosa också, kan jag tillägga.
 God mat och delicious tårta bjöds vi på. En helt ok söndag.






HATA BILDUPPLADDNINGEN IBLAND!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar