12 september 2011

Askungen

 This morning I saw the Cinderella movie. A good one. And it make me think of christmas. A part in the movie that's shown every christmas evening, brought me back to the last one, and all the other times. Spending a good holiday with my family..
 Och även denna gång, as I did efter jag sett Bambi, så måste jag få kommentera vad jag tycker om innehållet. Jo, det är en vacker historia, lyckligt slut.. Bla bla.. Men ändå. Gifta bort oskyldiga barn bara för att konungen, högsta hönset, vill ha barnbarn. Längtar efter "trippande steg i stora hallen".. Askungen är bara ett barn. Vilket "hertigen" också säger: "Kom här kära barn". Jao, ok, visst. Man kan använda det ordet till vem som helst egentligen. Och man (jag) tänker inte på det så mycket i filmen i det stora hela. Det är ändå en bra film.

 Igår åt jag nog den största och den längsta lunchen - ever! Helt otroligt egentligen vad man orkar stoppa i sig. Min familj bjöd över Sonjas familj (de är nära vänner sedan innan oss aupairer) på lunch som först, till varmrätt bestod av ugnstekt biff, stek, whatever. Stor va den iallafall. Fast innan det bjöds det på kex och fördrink. Aja, tillbaka nu. Storstek, ugnsrostad potatis, kokta grönsaker, ostsåsgratinerad blomkål, sky samt Yorkshirepudding. Och jag måste klämma in bland all mat: ljudvolymen med tre flickor mellan åldern fyra till åtta stod högt upp i taket vill jag lova.. Ok, sen, efter mindre spillt vin över bordet och nerkladdade tröjor av sky så dukades det fram ostbricka + kex. Nej, skulle det inte vara gott med lite chokladmousse (som Annabel fixat), kakor (som Archie bakat), vaniljgrädde och marinerade bär efter detta? Jo, fram på bordet. Nu kommer det ytterligare två gäster in i huset. Hejhej. Kaffe och kaka på det? Haha. Jag och Sonja hade planerat dejt inne i Liverpool med Lisa (Tysk tjej) och en ny tjej i aupairkretsen - Natalie från Karlskoga. Tänkte att: Nu behöver vi inte ta bussen in. Vi kan rulla dit..
 Jag ser verkligen fram emot min tid här i England. Verkligen. För alla jag träffat hittills har verkat alldeles fantastiska. Alla är snälla och inbjudande. Mycket trevligt!





2 kommentarer:

  1. Vilken fantastisk familj du kommit till! Å vet du, Sam och jag fick ett första pris på jaktprovet i Hjo!!

    SvaraRadera
  2. Såg det. STORT GRATTIS:D!!!

    SvaraRadera